Ny roll för Coops marknadsdirektör

UPPDATERAD. Coops marknadsdirektör Bodil Jönsson Lindgren blir chef för format och butiksupplevelse.

Bodil Jönsson Lindgren har haft en rad roller inom Coop, däribland stormarknadschef, marknadschef och senast marknadsdirektör. Nu går hon vidare till en ny roll inom livsmedelskedjan: som chef för format och butiksupplevelse.

Tjänsten är nyinrättad och Coops formatstrategi är en viktig del i den förändringsprocess som företaget just nu genomför, vilket bland annat innebär att man ställer om butikerna till tre olika format.

– Mitt nya jobb är en fantastisk rolig utmaning. Vi gör nu en omfattande satsning på våra butiker och renodlar och tydliggör vårt kunderbjudande genom de nya formaten. Jag ser mycket fram emot att vara med på denna resa, säger Bodil Jönsson Lindgren, i ett pressmeddelande.

Hon kommer liksom tidigare att ingå i Coops ledningsgrupp och rapportera till Björn Larsson, affärsområdesdirektör för marknad på Coop.

Marie Wedin blir ny marknadschef på Coop. Hon kommer närmast från byrån Spinn där hon varit vd. Hon har även jobbat på varumärkesbyrån Lynxeye.

Publicerad 2015-10-22 08.53Uppdaterad 2015-12-06 20.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: