Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Ny roll för Coops marknadsdirektör

Publicerad: 22 Oktober 2015, 08:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:24

UPPDATERAD. Coops marknadsdirektör Bodil Jönsson Lindgren blir chef för format och butiksupplevelse.


Ämnen i artikeln:

Coop

Bodil Jönsson Lindgren har haft en rad roller inom Coop, däribland stormarknadschef, marknadschef och senast marknadsdirektör. Nu går hon vidare till en ny roll inom livsmedelskedjan: som chef för format och butiksupplevelse.

Tjänsten är nyinrättad och Coops formatstrategi är en viktig del i den förändringsprocess som företaget just nu genomför, vilket bland annat innebär att man ställer om butikerna till tre olika format.

– Mitt nya jobb är en fantastisk rolig utmaning. Vi gör nu en omfattande satsning på våra butiker och renodlar och tydliggör vårt kunderbjudande genom de nya formaten. Jag ser mycket fram emot att vara med på denna resa, säger Bodil Jönsson Lindgren, i ett pressmeddelande.

Hon kommer liksom tidigare att ingå i Coops ledningsgrupp och rapportera till Björn Larsson, affärsområdesdirektör för marknad på Coop.

Marie Wedin blir ny marknadschef på Coop. Hon kommer närmast från byrån Spinn där hon varit vd. Hon har även jobbat på varumärkesbyrån Lynxeye.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.