Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ny radiochef vill ha bättre reklam

Publicerad: 13 Mars 2001, 07:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Niklas Blonér är sedan fyra veckor ny vd på reklamradiostationen Stella Radio i Helsingborg. Viktigaste uppgift, enligt honom själv, blir att fördjupa samarbetet med stationens befintliga annonsörer. Dessutom vill han hjälpa kunder att göra bättre reklaminslag.


Niklas Blonér, nu har du hunnit arbeta i snart en månad. Hur känns det?

- Det känns bra. Jag kommer senast från fastighetsbranschen, där jag arbetade

med utveckling av köpcentra. Jag har hunnit märka hur snabbrörligt företaget

är. Det händer nya saker hela tiden.

Vad har jobbytet betytt för dig?

- Att byta jobb ger alltid en nytändning. Dessutom går jag från en fyrkantig

värld in i en kreativ miljö. På radion är det korta puckar, högt tempo och

positivt. Det har jag dragits med i.

Vad hoppas du kunna tillföra Radio Stella som vd?

- Lyssnarna kommer inte att märka något. Mycket av mitt arbete kommer att vara

koncentrerat till säljsidan. Radion har hittills varit framgångsrik. Stationen

har funnits i sju år och nu gäller det att bli mer marknadsmässiga. Det gäller

inte bara att hitta nya kunder, utan även att utveckla de gamla.

Något mer?

- Marknadsföringen är mycket viktig. Den kommer att ses över och förändras.

Dessutom kommer vi att fokusera säljkraft på att hjälpa kunden att göra bättre

reklam.

Kommer ni att förändra er reklampriser?

- Nej, prisbilden kommer inte att förändras. Precis som idag kommer till

exempel ett veckopaket som omfattar sex dagar med sex 30-sekundersspottar om

dagen att kosta 15.400 kronor.

Adam Engström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.