Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ny PR-byrå för nya ekonomin vill inte vara PR-byrå

Publicerad: 20 Oktober 1999, 08:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

I dagarna startar United Minds, ett företag som vill bli en rådgivningsbyrå för den nya ekonomin. Dagens PR-företag är inte tillräckligt kompetenta kommunikatörer, enligt grundarna av företaget.


- Dagens "konsultfabriker" med standardiserade produkter och utbytbara

medarbetare är helt fel väg att gå, säger Markus Uvell, som tillsammans med

Jonas Hellman startar United Minds, i ett pressmeddelande.

Den nya ekonomin kommer att innebära förändringar som ställer mer kvalificerade

krav på kommunikationstjänster enligt Jonas Hellman och Markus Uvell.

- Vi är inget PR-företag. För oss är utgångspunkten analysen och kunskapen om

samhällsdebatten. I takt med att omvärlden förändras allt snabbare kommer den

typen av konkurrensmedel att bli allt viktigare, säger Markus Uvell.

Jonas Hellman har varit journalist på Svenska Dagbladet, närmast kommer han

från SAF där han bland annat skrivit tal åt VD och ordförande. Markus Uvell

kommer från Kreab där han jobbat bland annat med lobbying och rådgivning i

amband med fusioner och företagsvärv.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.