Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Ny nordisk marknadschef på LG

Publicerad: 2 November 2010, 07:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Marcus Jonsson blir ny nordisk marknadschef för Home Entertainment på LG.


Ämnen i artikeln:

LG

I sin nya roll som marknadschef för Home Entertainment på LG Electronics blir Marcus Jonsson ansvarig för att driva marknadsföringen och stärka företagets varumärke inom affärsområdena TV och Audio/Video.

– Det är spännande att komma till ett koreanskt bolag, och ta sig an nya utmaningar i en spännande bransch, där de har goda förutsättningar för att skapa förändring. De har ett fantastiskt produktutbud och använder sig av sin teknologi för konsumenten, på konsumentens villkor, säger Marcus Jonsson, som tillträde i mitten av oktober.

Marcus Jonsson kommer närmast från tjänsten som marknadschef för Sportspel och Poker på Svenska Spel, där han arbetat i nio år. Tidigare har han även varit marknadschef för Nummerspelen på Svenska Spel.

Hur kommer din bakgrund att hjälpa dig?

– Det kommer att hjälpa mig bra. Svenska Spel har också en konsumentdriven marknadsföring, man är van att lyssna på konsumenten och skapa erbjudanden som attraherar dem. Sedan finns det klara skillnader också, och det var det som jag tyckte var lite roligt, att få komma in i en helt ny bransch, säger han.

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

LG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.