Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ny marknadsdirektör på Haglöfs

Publicerad: 20 December 2010, 12:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Haglöfs förstärker organisationen ytterligare med Sara Wänseth som ny marknadsdirektör.


Sara Wänseth har tidigare varit marknads- och exportchef på Woolpower, och har dessförinnan även suttit som styrelseledamot för Scandinavian Outdoor Group.

– Haglöfs varumärke expanderar och det känns mycket bra att få Sara ombord. Sara är en genuin outdoor-person och hennes kunskaper inom marknadskommunikation i kombination med hennes erfarenhet från exportarbete är en perfekt mix för oss, säger Nicolas Warchalowski, marknads- och försäljningsdirektör på Haglöf, i ett pressmeddelande.

Hon tillträder tjänsten den 1 februari 2011.

Haglöfs har samtidigt värvat en ny försäljningsdirektör, Richard Jägrud, som tar över efter Nicolas Warchalowski som vid årsskiftet blir vd på företaget.

Dessutom har Haglöfs inrättat titeln ”retail manager”, som Peter Mårtensson utsetts till.

- Dessa tre rekryteringar med två nya medlemmar i ledningsgruppen och en Retail Manager följer Haglöfs långsiktiga strategier för att uppnå våra affärsmål. Med Sara och Richard förstärker vi företagsledningen och med Peter har vi hittat den person som har bäst förutsättningar att leda företaget inom ett för oss relativt nytt område, säger vd:n Mats Hedblom i pressmeddelandet.

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.