Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ny marknadschef på Vitamin Well

Publicerad: 4 maj 2009, 14:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Jimmy Ramstedt, tidigare affärs- och försäljningschef på Red Bull, blir ny marknadschef på dryckesföretaget Vitamin Well. Samtidigt inleds en landsomfattande utomhuskampanj.


Bild på Vitamin Wells utomhuskampanj I tolv månader har drycken Vitamin Well funnits på marknaden och säljs i dag på bland annat Pressbyrån, Apoteket och 7-eleven. Nu vill företaget öka kännedomen om varumärket och har sedan en vecka tillbaka ny marknadschef, Jimmy Ramstedt. Han har tidigare bland annat varit affärs- och försäljningschef på Red Bull i Sverige under sju år.

- Det finns stora liknelser med den utmaning som fanns då, att lansera ett nytt varumärke på marknaden för funktionella drycker. Jag har stor erfarenhet av snabba rörliga konsumentprodukter, säger Jimmy Ramstedt till Dagensmedia.se.

Kampanjen som inleds i dag och pågår till och med vecka 35 går över hela landet i Clear Channels kanaler. Den är gjord tillsammans med Waters Widegren TBWA. Under sommaren kommer Vitamin Well även ha samplingsaktiviteter med egen personal för att informera vad produkten är och står för.

Vitamin Well har i kampanjen använt sig av Group M:s utomhuskonsultbyrå Kinetic.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.