Ny eventpartner till Guldnyckeln

Guldnyckeln stakar ut ny plan tillsammans med nya byrån.

Guldnyckeln är tävlingen som prisar Sveriges bästa datadrivna kommunikation. Inför kommande tävling har man valt PS Communication som ny eventpartner.

Byrån kommer även ansvara för den strategiska utvecklingen av Guldnyckeln. 

– Det är dags att ta ett ordentligt tag om eventet och göra någonting nytt, säger Guldnyckelns projektledare Michaela Pålsson och fortsätter: 

- Swedma, organisationen bakom Guldnyckeln, befinner sig just nu i en förändringsprocess där Guldnyckeln är en viktig del. Swedma representerar en ecosystem som går mer och mer åt det datadrivna och det är just vad Guldnyckeln ska stå för. Tillsammans med PS har vi nu tagit fram en plan för Guldnyckelns riktning de närmaste åren där focus är data, tech och marketing då vi kommer löpande tillsammans med våra medlemmar utveckla Guldnyckeln framåt.

Swedma har arrangerat Guldnyckeln i 35 år och 2019 arrangeras Guldnyckeln för 36 gången på München Bryggeriet i Stockholm. 

- Vi är intresserade och imponerade över Swedmas plan för framtiden. Kommunikationsbranschen omformas just nu där data, insikter och tech i kombination med bra idéer är helt centrala även när vi bygger vår byrå för framtiden. Därför är det extra roligt att få ta sig an Guldnyckeln, säger Marie Lasota, vd på PS Communication, i ett pressmeddelande. 

Projektgruppen för Guldnyckeln 2019 består av:

PS Communication

Jessica Jonsson, projektledare

Lars Andersson, planner

Louise Steinbrecher, kundansvarig

Victor Agestam, produktionsledare

Kent Lovén, Art Director

Anna Mourou, Innehållsproducent

Swedma

Michaela Pålsson, projektledare

Malin Anglert, vd

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-10-23 13.32Uppdaterad 2018-10-25 12.58

Ämnen i artikeln: