Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

NRJs vd: "Försäljningschefen är utmärkt"

Publicerad: 5 December 2000, 08:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:27

I artikeln nedan kommenterar NRJs vd Jay Supovitz Dagens Medias uppgifter.


Hur togs det nya lönesystemet emot av säljarna?

- Alla har skrivit på. Jag förutsätter att de är nöjda.

Enligt mina källor uppstod en opinion mot det nya systemet. Säljarna ansåg att

lönerna sänktes. Din synpunkt?

- Jag delar inte den uppfattningen.

Hur behandlade ni säljare med avvikande uppfattning?

- Vi har dörren öppen för alla anställda som vill diskutera.

Det sägs att du har sagt att alla gott kunde säga upp sig och att ingen var

omöjlig att ersätta. Vad är det för slags personalpolitik?

- Jag kan inte minnas att jag har sagt så.

Sade du så eller inte?

- Nej.

Även din försäljningschef uppges ha sagt så. Vad tycker du om det?

- Jag har ingen åsikt om sådant jag inte kan bekräfta.

Okej, kan jag få tala med försäljningschefen?

- Han är inte tillgänglig.

Ett 40-tal säljare ska ha lämnat NRJ under året. Skiljer sig den siffran från

din egen?

- Den skiljer sig, men jag har ingen exakt siffra.

Kan jag få en uppskattning?

- Nej. Jag kan inte lämna ut den typen av information.

Varför har så många säljare lämnat NRJ i år?

- Branschen är i snabb rörelse på en hårt konkurrensutsatt arbetsmarknad. En

del människor flyttar då på sig när de får ett erbjudande.

Varför är många säljare negativa till försäljningschefens kompetens i

personalfrågor?

- Jag anser att han gör ett utmärkt jobb. Hans ansträngningar stöds av

företaget. De andras åsikter kommenterar jag inte. De är fria att ha och

uttrycka åsikter.

Varför har i så fall försäljningschefen skickat ut ett e-brev som säger att

ingen får prata med pressen?

- Jag har sett brevet. Det säger inte att man inte får prata med journalister,

utan att man i allmänhet ska hänvisa samtalen till ledningen.

Fackföreningen ville driva skadeståndsprocesser för att kompensera folk som

kände sig kränkta av NRJ. Varför hände det?

- Det vet jag inte. Det är en fråga du bör ställa till fackföreningen.

Det sägs också att ni kontrollerar personalens telefonsamtal. Stämmer det?

- Nej.

Hur har turbulensen på försäljningsavdelningen påverkat försäljningen?

- Vi ligger 30 procent över försäljningen för förra året. Det är bättre än

planerat och det beror på vår laginsats.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.