Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

NRJ utmanar Boxman på nätet

Publicerad: 9 oktober 1998, 05:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Snabbt och enkelt är de två nyckelorden för radionätverket NRJ när de under första kvartalet 1999 lanserar en ny handelsplats på Internet, inriktad på musik.


- Dagens kundsituation är helt oacceptabel. Idag tar det alldeles för lång tid

att få hem den skiva man beställt över Internet. Vi kommer att arbeta som en

utmanare ska. Vi fokuserar på att finna nya och ännu bättre lösningar för

kunden, säger Joakim Bergman, tf VD på nrjmusicstore.

Avsikten är att kanalen ska hjälpa till att backa upp skivförsäljningen genom

kraftfull radioannonsering.

Jacob Laurin, VD NRJ i Sverige säger:

- Genom radion äger vi en överlägsen kommunikationskanal och vet hur man

producerar framgångsrik radioreklam.

NRJ uppger att man inom kort kommer att genomföra en emission för att bredda

aktieägandet. Ägare av nrjmusicstore är idag NRJ, Brand Management Network och

Momentor.

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.