Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

NRJ ökar på Rix FMs bekostnad

Publicerad: 7 April 2000, 04:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

NRJ ökar mest i räckvidd bland nätverken i senaste Ruabmätningen. Rix FMs nätverk backar mest. I Stockholm är Lugna Favoriter vinnaren. Även det totala lyssnandet på privatradion ökar, både på riks- och lokalplan.


NRJ har lyckats bryta den senaste tidens stillestånd, både i Stockholm och

nätverket. Nätverket noterar 9,2 procent i räckvidd, vilket är den högsta

noteringen på ett och ett halvt år.

Rix FM är den enda av nätverken som backar i räckvidd i senaste Ruab, från 10,3

procent till 9,7 procent. Tappet har skett utanför Stockholm, för i huvudstaden

går stationen fram med 0,5 procentenheter.

Vinyl, Rockklassiker och Mix Megapol backar alla tre i Stockholm, dock med

marginella förändringar. Den stora vinnaren i Stockholm är Lugna Favoriter som

ökar med 1,5 procentenheter.

Wow, däremot, ligger kvar på samma räckvidd som föregående vid mätning, trots

intensivt kampanjande i början av året.

Det totala radiolyssnandet har ökat med 0,4 procentenheter i hela landet. I

Stockholm är ökningen ännu större. Där lyssnade enligt senaste Ruabmätningen

38,1 procent på privatradion, jämfört med 36,3 procent i den senaste mätningen.

Här är räckviddssiffrorna i procent. Mätningen gäller hur många procent av

Sveriges befolkning som lyssnat på stationen minst fem minuter under en

genomsnittlig dag, måndag-söndag, 06-18.

Nätverken

Mix Megapol 7,3% (+0,1)

NRJ 9,2% (+0,7)

Rix FM 9,7% (-0,6)

Fria media 6,0% (+0,3)

City3 3,6% (+0,2)

Totalt lyssnande 32,7% (+0,4)

Stockholm:

Vinyl, 6,1% (-0,1)

Rockklassiker, 4,3% (-0,2)

Power, 11,5% (+0,5)

Rix FM 4,4% (+0,5)

Mix Megapol, 7,2% (-0,3)

Lugna Favoriter, 9,7% (+1,5)

NRJ, 8,2% (+0,5)

Wow, 3,5% (0)

Radio City, 3,7% (+0,1)

Easy, 1,1% (mättes inte föregående period)

Totala radiolyssnande 38,1% (+1,8)

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.