Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

NRJ ersätter tappad säljpersonal

Publicerad: 29 Juni 1999, 13:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

NRJ har drabbats av flera tunga förluster på sälj- och marknadssidan under våren. Men nu ska nya krafter äntra radionätverket.


Radiostationen Power i Göteborg värvade Anders Ager, säljchef på NRJ i Uppsala.

Han ersätts av Mikko Ollinen som internrekryteras. Sedan i höstas har tjänsten

som ekonomichef varit vakant. Den tillträds 1 september av Lars Håkansson,

tidigare koncerncontroller på Skandiaconsult och

dessförinnan revisor på Ernst&Young.

Saknas gör en försäljningsdirektör för nätverket som ska ersätta Catrin

Claesson och en försäljningschef i Göteborg.

- Inom en vecka blir det klart med en försäljningschef i Göteborg och till

hösten rekryterar vi en ny försäljningsdirektör, säger Jacob Laurin. Tills

vidare tar jag över som försäljningsdirektör.

Är det inte allvarligt att så många har lämnat NRJ den senaste tiden?

- Det är naturligt med en viss omsättning på säljstyrkorna. Och så många är det

inte som har lämnat NRJ, säger Jacob Laurin.

NRJ skaffar sig också en marknadschef som tillträder 26 juli. Gustaf Melin

jobbar idag som konsult på Sponsor Strategi.

Sommaren har i övrigt varit lyckad, enligt NRJ.

Beläggningen för juni ligger på 80 procent och beläggningen i juli överträffar

NRJ:s förväntningar. Enligt NRJ beror beläggningen på att storannonsörer som

Finesse, Pripps och Philips har förmåtts lägga stora kampanjer i radion under

sommaren.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.