fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nowa köper Alsterlund

Publicerad: 29 september 2008, 08:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

Göteborgsbyrån Nowa Kommunikation köper Alsterlund med tio anställda, och rekryterar tre personer. "Vi gör det för att köpa oss tid", säger Anders Wallqvist, vd för Nowa Kommunikation.


NR

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Sedan tidigare driver Nowa Kommunikation sin verksamhet i dotterbolagen Meko och Kom Loss.

- Vi jobbar allt mer med integrerade kampanjer, och kände att vi behövde förstärka vår kompetens inom reklam, att hyra in konsulter blir inte optimalt i längden, säger Anders Wallqvist, vd för Nowa Kommunikation.

Alsterlund Kommunikation har funnits i tio år, och genom förvärvet räknar Nowa Kommunikation med att landa på en byråintäkt på 22 miljoner kronor i år.

- Vi har på kort tid rekryterat tre personer, och det gör vi för köpa oss tid. När man växer snabbt är det annars lätt hänt att man inte hinner ta sig tid att ifrågasätta och ge råd, säger Anders Wallqvist.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev