Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Norwegian ringer telefonkiosker

Publicerad: 11 November 2008, 04:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Norwegian ringer till Stockholms telefonkiosker i sin senaste kampanj. Den som svarar vinner gratis flygbiljetter med flygbolaget.


Kampanjen rullar 10 november till fredag den 21 november. Under perioden kommer 15 telefonkiosker runt om i Stockholm att ringa. Den som hinner först till telefonkiosken och svarar vinner en resa för två personer till någon av Norwegians destinationer.

- Vi låter det gamla möta det nya kan man säga. Vi finns ju bara online och det här är lite old school. Vi vill få Stockholmarna att lära känna Norwegian och vi vill lära känna Stockholmarna, säger Katarina Widman, marknadschef på Norwegian Sverige.

Norwegian har även tidigare kört lite annorlunda kampanjer. I september körde flygbolaget en uthållighetstävling och i våras checkades folk in på Norrmalmstorg.

- Kampanjerna har gått otroligt bra. Framför allt är de ett komplement till våra traditionella kampanjer. Visst kan vi kommunicera via vanliga medier, men det här är ett roligt och annorlunda sätt att faktiskt träffa resenärerna och få dem att prova våra flyg.

Norwegian startade i förra veckan en kampanj på nätet, i print och i radio, på temat Nu faller priserna.

- Vi lyfter fram våra nya destinationer; Köpenhamn, Málaga, Nice, Alicante och Gran Canaria, som vi tog över när Sterling gick i konkurs. Det är viktigt att tala om var vi flyger eftersom det bygger kännedomen.

Norwegians eventbyrå är Just Cruising Productions, reklambyrå är Volt, mediebyrå är Vizeum och för webben står Suddenly.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.