Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Norwegian driver med julsura svenskar

Publicerad: 1 December 2008, 05:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Norwegian vill bekämpa svårmodet som drabbar svenskarna under julen med käck norsk optimism. <b>Lyssna på radiospotten på Dagensmedia.se.</b>


Norwegian fortsätter höstens radiokampanj, som tagits fram tillsammans med reklambyrån Volt. Budskapet "Spre litt varme i jul!" syftar till att ställa den svårmodighet som drabbar oss svenskar under jultider mot hurtfrisk norsk optimism.

-Det handlar om att ställa bilden av att alla svenskar deppar ihop när det blir mörkt och kallt mot kontrasten till den glada hurtiga norrmannen, Jens Thelfer, copywriter på Volt.

Radiospoten tar med lyssnaren till ett svenskt gift par som firar julafton och den uppenbara kylan mellan dem. En speakerröst uppmanar sedan på klingande norska svenskarna att sprida värme i jul genom att istället flyga till Dubai med Norwegian.

Är ni inte rädda för att uppröra svenskar som inte är sura under julen?

- Vi har dragit karaktärerna så pass långt så jag tror inte någon tar illa upp.

Radiokampanjen går i alla stora radiokanaler under vecka 48 och 50 och kompletteras bland annat med annonser och banners.

Kampanjen består av fyra säljdrivande 15 sekundersspotar och den 30 huvudspot som du kan lyssna på nedan.

Arbetsgrupp på Volt:

Henrik Stampe, kundansvarig och strateg, VoltLouise Wallgren, projekt- och produktionsledare, VoltJens Thelfer, copywriter, VoltAlexander Hansen, AD, VoltÅsa Stjärnquist, formgivare, Volt

Uppdragsgivare på Norwegian:Katarina Widman, marknadschef Norwegian Sverige.

Produktionsbolag: Flickorna Larsson

Mediabyrå: Vizeum

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.