Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Norrlands Guld tillbaka i TV4 med indier

Publicerad: 16 April 2002, 14:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

På torsdag startar de första nyproducerade reklamfilmen från Norrlands Guld sedan 1999. Temat "Om du vill vara dig själv en stund" är detsamma som tidigare och efter ett års uppehåll är Spendrups och Norrlands Guld tillbaka i TV4.


En nyproducerad film i två klippningar börjar rulla i TV3, TV4, Kanal 5, ZTV och MTV den 18 april. Tonvikten ligger i TV3, TV4 och Kanal 5 för att nå målgruppen män i åldern 18 till 39 år på bästa sätt, enligt Ola Lilja-Molén, marknadschef för öl och cider på Spendrups.

Skälet till att Spendrups avbryter sitt drygt ett år långa uppehåll i TV4 beskriver Ola Lilja-Molén som ekonomiskt.

- Det har varit en förhandlingsfråga, säger han.

Filmen visar en indisk man som kommer med buss till Norrland där han ska missionera för norrlänningarna på temat att vara sig själv. Ganska snart upptäcker han dock att de han träffar redan är ganska duktiga på att vara sig själva.

Filmen är mer berättande än tidigare, enligt Ola Lilja-Molén.

- Filmen har en början och ett slut på ett annat sätt än sina föregångare, som mer beskrev en händelse. Nu berättar vi en hel historia, säger han.

Målet är att öka lojaliteten för Norrlands Gulds varumärke.

- Kännedomen god men lojaliteten har legat på mellannivå. Den är något låg bland dem som inte sett reklamen tidigare, säger Ola Lilja-Molén.

Filmerna har skapat av reklambyrån Paradiset och producerats av produktionsbolaget Acne. Mediebyrå är Sandberg Starcom.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.