Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nordvästra Skånes Tidningar lämnar FLT

Publicerad: 27 September 1999, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Nordvästra Skånes Tidningar, NST, lämnar samarbetet med FLT. Istället satsar tidningen på annonsbolaget Nya Skåne tillsammans med Helsingborgs Dagblad.


- Vi vill ta ett steg ut ur anonymiteten. Om två tidningar profilerar sig blir

det starkare än om man är en tidning av 70, säger Bennie Ohlsson, VD på

Nordvästra Skånes Tidningar.

Det nya säljbolaget, Nya Skåne, har sitt säte i Stockholm och därifrån

bearbetar säljbolaget märkesvaruannonsörer, riksdetaljister och

platsannonsörer, samma kategori annonsörer som FLT vänder sig till.

- Vi bearbetar samma marknad som FLT, men i vårt eget bolag. Vi tror att dessa

båda tidningar tillsammans erbjuder en väldigt stark marknad i en region av

Skåne som nu växer. Det blir ett expansivt område och vi vill fokusera på det,

säger Bennie Ohlsson.

Helsingborgs Dagblad hade tidigare annonssamarbetet Heta Skåne tillsammans med

Arbetet Nyheterna, men lämnade det i våras för att bilda Nya Skåne tillsammans

med NST. Nya Skåne kom igång den 1 september och har en räckvidd på 184.000

läsare. En svartvit helsida kostar 71.400, 4-färg kostar 93.840 kronor.

NST lämnar FLT vid årsskiftet.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.