Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nordisk kampanj från Unibet

Publicerad: 3 Februari 2009, 08:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Spelbolaget Unibet pushar i en kampanj för sin streamingtjänst. Kampanjen går nordiskt och är framtagen av DDB. <b>Se reklamfilmen på Dagensmedia.se.</b>


I Sverige gick kampanjen igång i fredags och går upp i Norge och Danmark nästa vecka. Tv-spoten går i tre längder, 40, 30 och 10 sekunder, i TV3 och TV4.

Unibet har en streamingtjänst på sin sajt där spelbolaget visar matcher från hela världen, bland annat Serie A, ATP-tennis och asiatiska Champions League, som tittarna kan spela på.

- Vi vill framför allt visa att Unibet sänder andra typer av matcher och visar sporter som inte visas på andra tv-kanaler, säger Åsa Landqvist, projektledare på DDB Stockholm.

Kampanjen ska rulla under hela februari och går även på nätet med banners och en kampanjsajt. Från sajten kan användarna bland annat ladda ner skärmdumpar och widgets som gör det möjligt att få spelschemat som en nedräknare på sin skärm.

Unibets huvudsakliga målgrupp är män 25-40 år som spelar på sport.

Mediebyrå är Starcom.

Arbetsgrupp på DDB: Lennart Claesson, ad; Stefan Gustafsson, copy; Andreas Dahlqvist, cd; Simon Mogren, webb; Pelle Josephson, kundansvarig; Patrick Dry, planner; Åsa Landqvist, projektledare; Åsa Hallberg, produktionsledare; Karl-Johan Vogelius, flashdesign och programmering; Merwan Maaruf och Martin Johansson, flashprogrammering; Fabian Mannheimer, byråproducent.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.