Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nordic Light Open anlitar Medial

Publicerad: 17 April 2008, 03:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Damtennisturneringen Nordea Nordic Light Open har valt sin första pr-byrå. Målet är att fylla Stockholms Stadions läktare.


I år blir sjunde upplagan av Nordea Nordic Light Open. Tävlingen hålls på Stockholm Stadion i juli.

Förra året sköttes pr-arbetet internt.

- Vi har viss kunskap om sportmedier. Men nu vill vi lyfta evenemanget och nå ut till en bredare publik. Därför kände vi att vi behövde experthjälp, säger Stefan Bladh, projektledare för Nordea Nordic Light Open.

Vad är målet med samarbetet?

- Vi jobbar för att det ska vara fullt på tävlingarna. Annars är vi inte nöjda.

Medial Kommunikation har tidigare jobbat med beachvolleybollturneringen Paf Open, som arrangeras av Nordic Light Opens ägare ATS.

Tobias Helmer blir pr-ansvarig på Medial. Band annat ska de hålla ett event i Kungsträdgården i samband med turneringen.

Andra kunder som medial kommunikation vunnit över under våren inkluderar Hemmabutikerna, Tidningskungen.se och Heimore Group.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.