Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nordea vill fylla varumärket med drömmar

Publicerad: 2 April 2002, 13:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

När Nordea ikväll börjar visa sin första varumärkesbyggande reklamfilm gör storbanken det i flertalet tv-kanaler. Två reklamfilmer ska föra fram budskapet att Nordea är rätt partner för att förverkliga dina drömmar.


- Vi vill visa att Nordea kan hjälpa dig att uppfylla dina drömmar, antingen genom att ordna ett sparande eller ett lån eller liknande, säger Tomas Björklund, marknadschef Nordea Sverige.

Med start ikväll och fyra veckor framåt ska två reklamfilmer visas. TV3, TV4, Kanal 5 och ZTV ska hjälpa Nordea att nå en bred publik enligt Tomas Björklund.

Den första filmen visar ett par på en restaurang som skämtar med varandra och imiterar ljuden av ett tåg. De har fått hjälp av Nordea att få ihop pengar till en resa med Orientexpressen och filmen avslutas med en fråga: "Vad är din plan?"

- Hela idén bygger på att mottagaren ska svara på frågan och sedan ta hälp av oss att genomföra planen. Vi vill uppmuntra till att göra drömmarna verkliga, säger Tomas Björklund.

Enligt Tomas Björklund är de två filmerna som visas under april enbart varumärkesbyggande. De följer upp den kampanj som bland annat synts utomhus där Nordeas olika sparerbjudanden varit i fokus. Senare i vår och under sommaren följs de aktuella reklamfilmerna upp av en print-, dr- och eventuellt även utomhusburen kampanj på samma tema.

Reklamfilmen är skapad av reklambyråkonstellationen Aqvilo, en sammansättning av Ogilvy Sverige, finska Taivas Ogilvy och danska Wibroe Duckert & Partners ingår. För Nordeas direktreklam ansvarar Grey Momentum.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.