Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nordea ljudsätter utomhustavlor

Publicerad: 22 Oktober 2001, 08:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Idag går del två i Nordeas så kallade portföljkampanj upp utomhus. Utvecklingen av kampanjen är inte budskapsmässig. Istället har Nordea kopplat ljud till utomhustavlorna.


- Det här är ett helt nytt grepp inom den finansiella sektorn, säger Thomas

Silbersky, marknadsdirektör på Nordea LTS&L, avdelningen för sparande och

placeringar.

Nordea spinner på drömmar i senaste utomhuskampanjen som går ut på att personer

har sparat pengar och har bland annat semesterresor i sin portfölj. I

utvecklingen av kampanjen har drömmarna ljudsatts.

- Vi har lagt på ljudslingor som inte direkt associeras till budskapet utan

till drömmen. Exempelvis finns det en som drömmer om pension i Provence, där

har vi satt ett högljutt sorl vid ett torg i Frankrike. En annan tavla har

rytmer av jamaicansk musik och plask i poolen. Vi har verkligen försökt koppla

det till inspiration för att: "Wow, det här vill jag verkligen uppleva".

Totalt är det fem tavlor från JCDecaux i Stockholm, Göteborg och Malmö som har

blivit ljudsatta. De har en slinga som löper enligt ett schema bestämt av

Nordea. Ljudslingorna finns uppe till nästa vecka.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.