Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nokia kör tv efter Akon

Publicerad: 28 Februari 2008, 05:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

Lanseringen av Nokias nya musikmobil började med en gratiskonsert med Akon. Nu fortsätter lanseringen med stortavlor, tv och onlinespel. <b>Se filmen på Dagensmedia.se</b>.


Lanseringskampanjen för musikmobilen Nokia 5610 började den här veckan och pågår i tre veckor i olika kanaler. Den här veckan går reklamen utomhus på stortavlor i hela landet och i Stockholms tunnelbana. På fredag har reklamfilmen premiär i TV3, Kanal 5, TV 6 och MTV.

- Syftet med kampanjen är att presentera telefonen och att sätta konceptet Xpress Music. Musiksatsningen började i julas med Nokia 5310, säger Patrik Söder, marknadschef på Nokia.

Lanseringen av Nokia 5610 startade med en gratiskonsert med R&B-stjärnan Akon i Stockholm den 21 februari. När föregångaren Nokia 5310 släpptes bjöd Nokia på konsert med Ne-Yo.

- Konserterna är ett levande bevis på att Nokia satsar på musik. Vi har även ett samarbete med MTV, MTV Selected, som går ut på att hitta morgondagens dj.

Grey London har gjort reklamkampanjen och JWT Stockholm har anpassat den för Skandinavien. Payoffen är Press Play och målgruppen är 15-24 år. Nokias nya telefon lanseras också med en musikfrågesport i realtid på webben. Daytona har gjort sajten. Nokias mediebyrå är Mediacom.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.