Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nikes drömtajming - kör Kallur i stor kampanj

Publicerad: 11 Februari 2008, 10:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Nike lanserar en europeisk kampanj för produktlinjen Nike Woman. En av de utvalda atleterna är Susanna Kallur som igår slog världsrekord på den korta häcken. "Det är bra tajming", säger Daniel Jontén, marknadschef för Nike Sverige.


Kampanjen heter Here I am och har som ambition att höja statusen på kvinnliga atleter samt att inspirera en ny generation att börja idrotta.

Kampanjen, som är gjord av Wieden Kennedy Amsterdam, drar igång under februari i print, butik och på nätet.

Mer info kommer.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.