Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nickelodeon går om Barnkanalen

Publicerad: 18 Februari 2009, 05:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Vecka 7 blev barn-tv-kanalen Nickelodeons bästa vecka hittills. Drygt en fjärdedel av tittarna i målgruppen valde Nickelodeon, som därmed gick om SVT:s Barnkanalen för första gången.


Nickelodeon var den största barn-tv-kanalen i Sverige under vecka 7, med 27 procent i tittarandel i målgruppen 6-11 år och en rating på 1,9. Det är rekord under kanalens tolvåriga historia i Sverige.

SVT:s Barnkanalens tittarandel var 21 procent under samma vecka. Trean Disney Channel hade en andel på 10 procent.

- Allt fler hittar till Nickelodeon vilket är jättekul. Vi gör mycket research och testar ständigt utbudet för att se vad som fungerar bäst, säger Jenny Frisk, kanalchef på Nickelodeon.

Populärast på Nickelodeon är Svampbob Fyrkant, Dora Utforskaren och Avatar.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.