Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Newsdesks pik till uppstickaren

Publicerad: 20 November 2008, 12:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Kristofer Björkman på Newsdesk kommer inte ligga sömnlös över utmanaren Press24, som garanterar kunderna två publiceringar i media. "Vi har 3.000 medier som direktpublicerar våra nyheter varje månad", säger han.


Som Dagens Media berättat idag garanterar företaget Press24 sina kunder publicitet i nätmedier, genom samarbeten. "Nya tjänsten PressImpact garanterar att du inom 72 timmar får din nyhet publicerad i minst två nyhetsmedier på webben", skriver Press24 i en pitch till kunder.

Som exempel på medie gav Press24s Pernilla Sävström Bullentin.se, en sajt som enligt egna uppgifter är "en nyhetstjänst på svenska som kostnadsfritt publicerar företags pressmeddelanden".

Newsdesks grundare Kristofer Björkman, som Press24 pekar ut som en konkurrent, säger att han inte kommer att ligga sömnlös i natt.

- Vi välkomnar alla som hjälper till att driva det vi gör. Men det som Press24 erbjuder, alltså direktpubliceringar, har vi haft länge. Vi har 3.000 medier, allt från bloggar till prisjämförelsesajter till nättidningar, som direktpublicerar våra nyheter varje månad, säger Kristofer Björkman.

Till exempel publicerar Tasteline, Pricerunner och Netdoctor de pressmeddelanden som Newsdesk skickar ut, säger Kristofer Björkman.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.