Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Newsdesk ska erövra mässorna

Publicerad: 22 Januari 2009, 04:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Nyhetstjänsten Newsdesk agerar sedan en tid presstjänst åt Sydexpo-mässan i Malmö. Nu ska de göra samma sak för Svenska Mässan i Göteborg. "Mässorna är ett nytt och intressant affärsområde", säger Newsdesks grundare, Kristofer Björkman.


- Svenska mässan har kanske 7.000 utställare. Många har intressanta nyheter att berätta men gör det inte. De gör ingen pr och tycker det känns lite obekvämt att kontakta media. Vi ska hjälpa dem att komma igång med sin kommunikation, säger Kristofer Björkman.

Genom Newsdesk kan utställarna komma ut på den reguljära mässajten men får också tillgång till Newsdesk olika kanaler.

- Det handlar inte bara om att hamna med ett pressmeddelande på Newsdesk. Vi ser till att nyheterna hamnar på sökmotornerna, i videosöktjänster och en mängd andra ställen. Vi gör innehållet tillgängligt där dess publik finns.

Tanken är att istället för att trycka upp information i ansiktet på de journalister som inte vill ha den, göra det tillgängligt där de som är intresserade kan hitta det.

- Och det gäller inte bara journalister. I dag är varje person en opinionsbildare.

Idag är Newsdesk presstjänst till Sydexpo och Svenska Mässan men diskussioner pågår med flera andra mässor.

- Det är långt gångna diskussioner. Det här är ett område som vi tror kommer växa.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.