New balance blir huvudpartner till Göteborgsvarvet

New balance gör under 2019 sin första satsning på den skandinaviska marknaden.

Foto: Press

Sportföretaget New balance satsar på den skandinaviska marknaden. ”Det är vår största investering någonsin”, säger Hanna Löfberg, marknadsansvarig på New balance, till Dagens Media.

Den 18 maj kommer den första gemensamma satsningen göras mellan Göteborgsvarvet och New balance, lagom till loppets 40-årsjubileum. 

– Vi vill storsatsa på den skandinaviska marknaden och ser fram emot loppet. Det är vår största investering någonsin, säger Hanna Löfberg till Dagens Media. 

Sponsorskapet kommer bland annat bestå av att loppets voluntärer ska bära New balance-kläder samt att New balance är det enda varumärket som får associeras till Göteborgsvarvet. 

Sponsorskapet innebär också en hel del exponeringsmöjligheter och rättigheter till att kommunicera med löparcommunityn i Sverige, förklarar Hanna Löfberg.

– Vi är redan i full gång med förberedelserna inför Göteborgsvarvet och ser över möjligheterna att kombinera bra innehåll och aktiviteter med intressanta profiler. Vi kommer synas innan, under och efter varvet med olika marknadsaktiviteter och kampanjer kopplat till löpning, säger hon och fortsätter:

– Detta är ett självklart val för oss eftersom vi har flera stora lopp runtom i världen. Det är kul att Göteborgsvarvet har 40-års jubileum samtidigt, då kan vi förstärka varandras exponeringsmöjligheter med start 2019. 

John Söderberg

Reporter

Publicerad 2019-02-04 12.09

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: