Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Netto skaffar både reklam- och mediebyrå

Publicerad: 4 April 2007, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Lågpriskedjan Netto har valt att jobba med reklambyrån Morkman och mediebyrån Mediaedge CIA.


Netto ska inte längre enbart göra dr, utan med Morkmans hjälp blir det även ny butikskommunikation och ett helt nytt kommunikationsmanér. Syftet är att få fler att upptäcka att Nettobutikerna ligger nära din bostad samtidigt som det är billigt.

- I Sverige har vi lärt oss att ska det vara billigt så ska vi storhandla utanför städerna, se till exempel på Gekås och Ikea. Men hos Netto är det tvärt om, säger Martin Jonsson, projektledare på Netto.

Om några veckor går den första kampanjen upp, men Martin Jonsson vill inte avslöja exakt vad den kommer att handla om.

- Vi ska kommunicera i områden runt butikerna. Det lutar åt att vi använder flera olika kanaler där vi förklarar vilka Netto är.

Morkman har även del i att Netto valt att jobba med Mediaedge CIA. Tidigare hade Netto Starcom Malmö som mediebyrå men Starcom avslutade samarbetet för 1,5 år sedan i samband med att byrån tog in Bergendahls och City Gross.

- Vi har haft goda samarbeten med Mediaedge CIA tidigare. Så tillsammans med oss valde kunden dem. Vi har haft kontakt med Netto under en längre tid och nu fick vi förtroendet.

Hur stor kund blir Netto för er?

- Det är en jättespännande kund. Vi börjar i lagom skala och sedan ska vi se till att de blir riktigt stora. Tidigare har Netto investerat i nyetableringar, nu är det dags att investera tyngre i varumärket.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.