Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 13 maj 2002, 08:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:16
Direktreklam är viktigaste mediet i det danska dagligvaruföretaget Nettos Sverigelansering. Det säger vd Mark Jensen. Radio och lokaltidningsannonser är komplement som ska utvärderas noga.
- Vi presenterar våra produkter, priser och kampanjartiklar allra bäst i direktreklamen. Utskicket vid lanseringen ska följas av flera, vi ska skicka direktreklam till alla hushåll varje vecka, säger Mark Jensen, vd för Netto i Sverige.
Netto öppnade förra veckan i Trelleborg och ska på onsdag öppna två butiker i Lund. Medievalet inför lanseringarna är desamma: direktreklam till alla hushåll i städerna, annonser i lokaltidningarna, Trelleborgs Allehanda, Sydsvenska Dagbladet och Metro, samt jinglar i Mix Megapol, Vinyl och Lugna Favoriter.
- Vi kör radio och småannonser i lokaltidningarna veckan före öppningen.
Netto ska öppna 20 butiker i Sverige i år. I juni och juli kommer fler lanseringar i Skåne och ?längre norrut?, exakt var eller när vill Mark Jensen inte säga. Om mediemixen blir densamma vid dessa lanseringar återstår att se.
- Vi måste utvärdera reklamen i radio och tidningar. Det är inte alls säkert att vi fortsätter med dem.
Hur mycket kampanjerna för att öppna i Trelleborg och Lund kostar vill Mark Jensen inte berätta.