Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Netstar väljer Andréasson PR

Publicerad: 24 April 2007, 07:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Teknikföretaget Netstar, som står bakom communities som Tasteline, Netdoktor och Resedagboken börjar samarbeta med Adréasson PR. Netstar vill med arbetet stärka både sitt eget varumärke och sprida kunskap om vad communities egentligen är.


Upphandlingen i höstas slutade med att valet föll på Andréasson PR. Pr-byrån har tidigare jobbat med teknikföretag som Qbrick, Jens of Sweden och Tandberg.

- De kändes mest kreativa och hade bra referenser att visa upp, säger Netstars vd Gustav Lagercrantz.

Arbetet har så smått redan börjat. Besökarna på sajterna som Netstar levererar tekniken till kommer dock inte märka av något pr-arbete.

- Vi riktar in oss brett i arbetet beroende på vad det är vi vill. Vi hade till exempel en artikel i SvD för ett tag sedan. Affärspress i allmänhet kommer vi rikta oss till men ingenting kommer synas på sajterna som det är bestämt nu.

Netstar har tidigare jobbat med en annan pr-byrå men bröt det samarbetet för 1,5 år sedan eftersom att man inte var nöjd med resultatet. Genom samarbetet med Andréasson PR vill Netstar stärka både sitt eget varumärke men också skapa mer förståelse och kunskap om communities generellt. Undersökningar tillsammans med pr-byrån om beteenden och besökare på sajterna ska leda till att företaget får ny kunskap samtidigt som Netstars varumärke stärks.

Hur mycket pengar ska ni lägga på pr-arbetet?

­ Det vill jag inte kommentera.

Vilken storleksordning handlar det om, en halv, 1 eller 5 miljoner?

­ Några 5 miljoner handlar det inte om kan jag säga.

Netstar jobbar också med Blackboard reklambyrå för den grafiska profilen. Några reklamkampanjer är inte aktuella i dagsläget säger Gustav Lagercrantz.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.