Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Nej tack till reklam" får Biltema att lämna Svepet för bilagor

Publicerad: 8 Maj 2008, 07:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Biltema har under flera år valt att nå sina kunder med hjälp av Svepet, Postens oadresserade reklamutskick. Nu överger Biltema Svepet för att i stället använda bilagor och Dagspress Direkt.


Det är Biltemas mediebyrå Smart som har föreslagit att företaget ska testa bilagor. En av anledningarna är att hushållens "Nej tack till reklam"-skyltar ökar i antal.

Magnus Wretbring, försäljningschef på Dagspress Direkt:

- Jättekul att få komma igång med Biltema. Det är alltid extra kul när de här stora välkända företagen ger oss en chans att visa vad vi går för. Vi har tidigare goda erfarenheter från att jobba med liknande företag, om man räknar in till exempel Jula och Rusta.

Biltemas investering i bilagor sker initialt som ett test, med tre kampanjer under året.

- Vi ska löpande utvärdera dem. Sen hoppas vi förstås på en fortsättning, säger Magnus Wretbring.

Hur mycket är det här värt i pengar för er?

- En bit över en miljon. Det är klart att det finns mer att ta utav. Det vi ska bevisa nu är att de ökar försäljningen, förhoppningsvis med lite nya kunder.

Biltemas bilagetester sker i Bohuslänningen, Hallandsposten, NA, Norrländska Socialdemokraten, Sundsvalls Tidning, Sydsvenskan, UNT och Östgöta Correspondenten.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.