Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nätverken får egen kategori i Cannes Lions

Publicerad: 29 Januari 2007, 15:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Reklamtävlingen Cannes Lions utökar tävlingen med en kategori för byrånätverk.


Från och med i år kommer även priset "Network of the year" att delas ut till det mest prisbelönade nätverket under Cannes Lions. Nätverket bedöms efter att de i nätverket ingående byråernas individuella priser poängsätts och sedan summeras.

Poängberäkning:

Titanium Grand Prix: 12 poängÖvriga Grand Prix: 10 poängGold-, promo-, integrated-lion: 7 poängSilver Lion: 5 poängBronze Lion: 3 poängShortlist: 1 poäng

Årets upplaga av Cannes Lions är den femtiofjärde i ordningen och vinnaren av årets nätverk tillkännages under tävlingens sista dag, den 23 juni.

Erik Juhlin

markus.jacobsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.