Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Näringsliv ska öka kännedom om medicinteknikföretag

Publicerad: 10 December 2001, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Till våren lanserar medicinteknikföretag Cellfabriken sitt nya diagnosinstrument. Fyra annonser i Svenska Dagbladet Näringsliv ska dra upp kännedomen om företaget inför lanseringen.


- Vi vill profilera oss och uppmärksamma marknaden om att vi jobbar med det

här. Vår målgrupp är våra aktieägare, kunder och tänkbara samarbetspartners;

andra företag som jobbar med liknande saker, säger vd Staffan Wogenius.

Två år gamla företaget Cellfabriken jobbar bland annat med att utveckla

instrument för att kunna diagnostisera och resistensbestämma bakterier när det

gäller urinvägsinfektion. Företaget har "ett antal" aktieägare bakom sig som

finansiärer. Konkurrenter är bland andra Roche och Pharmacia.

- Roche och Pharmacia är rätt kända och har inte det behov av att marknadsföra

sig som vi har. Vi har ett behov av att uppmärksammas.

Första annonsen i den två veckor långa kampanjen var införd förra veckan.

Totalt innehåller kampanjen fyra annonser som ska publiceras inom två veckor i

Näringsliv.

- Jag tror att Näringsliv är ett ganska bra forum för den här typen av

kampanjer. Jag tror att den når våra målgrupper. Däremot kanske vi inte väljer

den vid produktlanseringen. Då blir det fråga om mer branschmässiga tidningar,

säger Staffan Wogenius.

Alternativen till Näringsliv; Dagens Industri, Finanstidningen och

Businesspaketet (Näringsliv + Finanstidningen) var delvis för kostsamma.

- Vi fick ett ganska konkurrenskraftigt pris hos Näringsliv och jag tyckte att

Näringsliv räckte för den här kampanjen.

Hur mycket kampanjen kostat vill Staffan Wogenius inte berätta. Medievalet har

reklambyrån Euro RSCG stått för. Cellfabriken jobbar också med en pr-konsult.

Vilken vill Staffan Wogenius dock heller berätta. Pr-konsulten är inte

engagerad i denna första kampanj.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.