Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

NA förstärker på webben - siktar på 5 miljoner i intäkter

Publicerad: 31 Januari 2007, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

NA-koncernen vill bli störst på webben utanför storstäderna. Målet för i år är att generera intäkter på 5 miljoner kronor.


NA stärker webbredaktionen med tre reportertjänster, totalt blir det åtta reportrar som ska sköta NAs sajter. Det är framför allt på kvällar och helger som bemanningen ska öka.

- Vi ska göra nya saker för att skapa interaktivitet med läsarna. Vi har kört hårt på webb-tv, men nu ska vi experimentera och känna oss fram. Vi har funderat på videodebatter till exempel, säger Ulf Johansson, chefredaktör på NA.

NA har idag cirka 100.000 besökare per vecka, enligt Ulf Johansson. För att bli störst bland de lokala sajterna krävs cirka 10-20.000 besökare till. Årets mål på 5 miljoner kronor i intäkter tror Ulf Johansson att sajten kommer att passera.

- Jag är övertygad om att vi kommer att ta in mer. Vi gör till exempel en satsning på Allsvenskan där vi räknar med att ta in 500.000-1.000.000 kronor i affärsmässiga lösningar.

NA har även lagt ner sex miljoner kronor på att bygga om desken för att bättre klara av flerkanalspublicering.

De tidningar som ingår i NA-koncernen är Nerikes Allehanda inklusive Bergslagsposten, Karlskoga-Kuriren och Motala & Vadstena Tidning.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.