Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Musse trädgårdstomtar för JM

Publicerad: 28 April 2008, 07:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Tv-profilen Musse Hasselvall blir trädgårdstomte i bostadsbolaget JMs kampanj som går upp i dag. "Musse passar väldigt bra som trädgårdstomte tycker jag", säger Johan Höök, marknadskommunikationschef på JM. <b>Se filmen via Dagensmedia.se</b>


Kampanjen ska locka besökare till JMs event Stora visningsdagen, som årligen tar plats i städer runt om i Sverige. I år ingår för första gången även Helsingfors och Oslo.

JM, som företrädesvis bygger lägenheter men även mindre hus, har trädgård som tema för årets visningsdag.

- Vi vill visa att man även på en balkong eller en liten uteplats kan skapa en trivsam trädgård, säger Johan Höök.

Printannons ur kampanjen. För att kommunicera detta med glimten i ögat ha reklambyrån Holy Diver tagit hjälp av tv-profilen Musse hasselvall - och gjort honom till trädgårdstomte.

- Vi försöker alltid göra saker med humor, och Musse passar väldigt bra tycker jag

På kampanjsajten utlovas sköna upptåg och akrobatiska moves från trädgårdstomten, men även enkla trädgårdstips.

Förutom banners och kampanjsajt, går kampanjen i print, utomhus, på youtube, i radio samt viralt.

Mediebyrå är Maxus, Visual Art ligger bakom filmproduktionen och På Riktigt har producerat radiospotarna.

Se filmen här.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.