Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Muskedunder gör Pepsikampanj

Publicerad: 3 November 2008, 13:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:37

Svenska Muskedunder Interactive ligger bakom Pepsis kampanjsajt, Pepsi Music Challenge, som lanseras i dag. "Det är nästan Nintendo Wii-grafik på den här produktionen", säger Magnus Alm, vd på Muskedunder.


Magnus Alm säger att kampanjsajten är betydligt mer avancerad än vad som är brukligt för den här typen av tillfälliga kampanjer.

- Den är gjord i 3D, vilket är ganska unikt. Jag tycker Pepsi är modiga som vågade ta det här steget och den större produktion som det innebär, säger han.

Genom en kod som är tryckt på Pepsis produkter i butik, kan konsumenterna delta i Pepsi Music Challenge. Själva tävlingen påminner mycket om tv-spelet Guitar Hero. Den som tävlar väljer en av tre karaktärer och ska med hjälp av tangentbordet tajma in riffen i olika rocklåtar.

- Lösningen är helt flashbaserad. Liknande sajter kräver i vanliga fall plugins för att fungera. Med tanke på att flash har en installationsbas på 97 procent blir kampanjen väldigt tillgänglig.

Kampanjsajten ska vara igång december ut och de som placerar sig på high score-listan är med och tävlar om 56 stycken Ipod Nanos.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.