Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Musiktidning ska ge Egmont nya annonsörer

Publicerad: 19 Juni 2002, 12:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Egmonts nya månatliga musikmagasin Top of the Pops sålde i första numret tio helsidor annonser. Håkan Hildingsson, produktchef på Egmont, är nöjd ändå.


- Annonsavdelningen fick väldigt kort tid att sälja på inför första numret. Med det i åtanke har det gått fantastiskt bra, säger han.

Vilka fler annonsörer kommer ni att bearbeta inför nästa nummer?

- Vi har en lista över ett antal potentiella företag. Med Top of the Pops har nya möjliga annonsörer öppnats för oss, till exempel skivbolag, säger Håkan Hildingsson.

Tidningen behandlar till hundra procent musik.

- Jag tycker att vi har en väldigt bred målgrupp spridet mellan både killar och tjejer, 11 till 16 år, säger Håkan Hildingsson.

En helsida i Top of the Pops kostar 19.200 kronor.

Top of the Pops bygger på ett samarbete med engelska BBC. Egmont har fått rätten att i Sverige ge ut och producera Top of the Pops som i England funnits sedan 60-talet.

Upplagan på första numret var 40.000 exemplar.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.