Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

MTVs Tila Tequila nådde inte hela vägen

Publicerad: 22 April 2008, 08:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

I lördags var det svensk premiär för MTVs skandalshow A Shot at Love with Tila Tequila. Mattias Behrer på MTV är nöjd även om det blev något färre tittare än de 100.000 som han hade hoppats på.


A Shot at Love with Tila Tequila fångade som mest 55.000 tittare. Av dem var omkring 25.000 i MTVs kärnmålgrupp 15-24 åringar, enligt statistik från MMS.

- Det gick ju fantastiskt bra det där, även om vi inte riktigt nådde upp till den nivån jag lovade dig tidigare. Om man tittar på den totala räckvidden för de tre avsnitten under kvällen så var den drygt 80.000, säger Mattias Behrer, program- och marknadsdirektör för MTV Networks.

Han tror också att snacket kring Tila Tequila har lyft veckans MTV-tittande överlag.

- Programmet verkar ha skapat ett intresse för tablån överhuvudtaget. Hela veckan var fantastisk och vi slog några rekord. Vi hade en genomsnittlig tittarandel på 5,5 procent i 15-24 år och så högt har vi inte legat sedan svenska MTV startade 2005, säger Mattias Behrer.

Hur påverkar det här tittarmålen för året?

- Vi har sedan tidigare ett mål att ligga på en tittarandel mellan 2,7 och 3 procent för året. Vi ligger nu på omkring 3 procent i snitt de första 16 veckorna och det pekar uppåt. Jag är fortfarande oerhört nöjd om vi hamnar på målet - och slår vi det så är det fantastiskt.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.