Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

MTG nakenchockar byråerna

Publicerad: 22 januari 2009, 09:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:23

MTG skickade en naken man till mediebyråerna i Stockholm. "Det har varit mycket uppskattat", säger Robert Kviby, marknadschef på MTG TV. <b>Se filmen och bilderna på Dagensmedia.se</b>.


Nakenkampanjen marknadsför premiären av Erik Ekstrands och Mackan Edlunds nya TV6-program "Herre på täppan".

- Temat i programmet är hur långt svenska folket är beredda att gå för småpengar. Deltagarna får olika utmaningar som de ska ta sig an för att bli herre på täppan, säger Robert Kviby, och fortsätter:

- Vi tyckte att vi kunde illustrera det bra genom att skicka ut en naken kille, med ett exklusivt dr som sade att han hade fått 500 spänn för att leverera det naken.

Hur hittade ni den nakna mannen?

- Vi skickade ut en fråga till dem som vi jobbar med där vi undrade om de kände till någon som skulle kunna tänka sig att gå ut på stan naken. Det var inte så lätt att hitta någon, av förståeliga skäl. Men till slut hittade vi en och det räckte.

Hur många byråer har den nakna mannen varit hos?

- Han har varit på alla byråer i Stockholm, jag tror att det blev runt 15 besök totalt.

Vad har ni fått för reaktioner?

- Vi har bara fått positiva reaktioner. Men, såklart, alla kanske inte uppskattar en naken manskropp.

MTG har jobbat med Le Bureau, som är reklambyrå för TV6. Arbetsgrupp TV6: Christina Norlin. Arbetsgrupp Le Bureau: Jonas Wittenmark, Tobias Carlson, Petra Dranger Jendermyr.

MTGs mediebyrå är PHD.

I filmen syns bland andra Magdalena Tsiobanelis på OMD:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.