Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

MTG-direktörer bildar insatsstyrka

Publicerad: 7 November 2001, 13:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Finanstidningens försäljningschef Lars Grafström lämnar sitt uppdrag för att ingå i MTGs nybildade "försäljningsinsatsstyrka". Första uppdraget blir för MTG-radiostationerna Power och Rix FM.


De tidigare försäljningsdirektörerna Christer Wassenius och Jesper Gravestam,båda från TV3, kommer också att ingå i gruppen.

- Grundidén är att vi ska kunna fungera som en resurs runt om i MTG-sfären. Vi ska jobba med att förbättra säljmetoder och säljorganisationer eller lösa problem, säger Lars Grafström.

Vad är det för problem ni ska avhjälpa på Rix FM och Power Hit Radio?

- Vi ska helt enkelt se om det finns något att förbättra. Det finns inga särskilda problem som vi ska jobba med.

Varför det militäriskt klingande namnet "Sales task force"?

- Namnet får egentligen andra uttala sig om, men det är så vi jobbar generellt i koncernen.

Vad menar du?

- Vi har ett namn som beskriver precis det vi gör. Det är så det fungerar i koncernen.

Hur kommer det sig att du lämnar ditt nuvarande jobb?

- Jag har jobbat med printbiten i tre år, det är en lagom tidsperiod. Nu är det dags för något nytt.

Lars Grafströms efterträdare är Fredrik Kronby, som har arbetat med sälj- och

ledarskapsutveckling inom koncernen.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.