Nyheter
MRM Starsky gör reklam för Guldnyckeln
Publicerad: 22 september 2008, 12:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
MRM Starsky har fått uppdraget att göra kampanjen inför nästa års upplaga av dm-tävlingen Guldnyckeln. "Vi ska stärka Guldnyckelns position i relation till andra reklamtävlingar", säger Carl Rustner, vd på MRM Starsky.
Arbetsgruppen på MRM Starsky. Guldnyckeln arrangeras av dm-organisationen Swedma. Tävlinger går av stapeln i mars nästa år.
- Swedma valde oss eftersom vårt erbjudande passar bra med Guldnyckeln ambition att höja frågan om relationsmarknadsföring, och samtidigt tydliggöra betydelsen av digital kommunikation. MRM Starsky kombinerar dessa två områden, säger Carl Rustner.
Tävlingsbidragen ska vara inne i januari.
- Vi har startat ett positioneringsarbete med syfte att stärka och tydliggöra Guldnyckelns ställning i relation till andra reklamtävlingar. Det gäller inte minst inom det digitala området, som många andra tävlingar inte lägger lika mycket vikt vid som Swedma gör.
Kampanjen startar längre fram i höst. Carl Rustner vill vara igång så tidigt som möjligt så att byråerna har gott om tid på sig att inspireras att lämna in bidrag.
- Givna kanaler är direktkommunikation med byråer som kan tänkas vilja delta i tävlingen. Det blir även digital kommunikation och en bredare extern kampanj för att få uppmärksamhet och bredda intresset för tävlingen.