Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mr Green lanseras: "Vi fårse om folk förstår det här"

Publicerad: 7 Augusti 2008, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Nu skingras hemligheterna kring bloggaren Mr Green och spelbolaget med samma namn. I dag lanseras Mrgreen.com som enligt grundarna är Sveriges första nätcasino med en helt ny spelupplevelse.


- Vi är extremt ödmjuka, egentligen talar det väl mot allt förnuft att göra det här 2008. Vi inser vi är väldigt sent in på marknaden, som är mogen med flera starka varumärken och aktörer. Men vi tror att vi kanske har hittat en väg framåt, säger Mikael Pawlo, vd för Mr Green med ett förflutet på bland annat pr-byrån Springtime.

Det startade med en bloggare vid namn Mr Green som gäckade bloggvärlden med sitt hemlighetsmakeri. I februari uppdagades det att en av Betssons grundare, mångmiljonären Fredrik Sidfalk, stod bakom bloggen. Även Betsson-grundaren Henrik Bergquist är med i projektet. Mikael Pawlo är fåordig om projektets budget och affärsmål, men han säger att "vi har en kassa och den är god".

Mr Green är ett renodlat nätcasino som ska ge en känsla av sydeuropeiska casinon. Sajten erbjuder inte poker, bingo eller betting utan spel som roulette, black jack och enarmade banditer.

- De flesta aktörerna på marknaden idag är spelportaler, men vi är ett nischat nätcasino och erbjuder bara casino spel mot banken. Mr Green har också en helt ny "look and feel" och vi har hämtat inspiration från bland annat Iphones navigation, säger Mikael Pawlo.

Målgruppen förmodas bli 75 procent män mellan 20 till 60 år och resten kvinnor i samma åldersspann.

- Vi får se om folk förstår det här, annars kanske vi måste ändra själva spelupplevelsen, gränssnittet eller nischen.

Det blir inga stora tv-kampanjer i samband med lanseringen utan Mr Green satsar på nätet och mer småskaligt till en början.

- Det är en utmaning för vi har inte samma enorma marknadsföringsbudgetar som Betsson och Unibet. Vi kommer att arbeta kreativt med smarta digitala metoder, men i enlighet med netiketten. Det blir inga spam, säger Mikael Pawlo.

Och vad händer i dag i och med lanseringen?

- Sajten är uppe och vi har lagt upp en liten film på vår blogg där grundare och jag berättar hur vi tänkt och varför vi gör det här ihop. Det är kanske lite okonventionellt och personligt, men vi jobbar inte som andra.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.