Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Motig start för Comedy Central

Publicerad: 9 Januari 2009, 09:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Efter en dryg vecka har Comedy Centrals mest sedda program endast lockat 12.000 tittare. Ägaren MTV:s vd Lars Mossing säger att han inte är orolig. "Har vi inte bättre siffror i slutet av januari börjar jag att bekymra mig," säger han.


MTV:s kanal Comedy Central lanserades den 1 januari. Kanalens mest sedda program hittills är "Unhappily ever after", som den 6 januari sågs av 12.000 tittare. Därefter följer "Becker", som samma dag lockade 10.000 tittare. "Southpark", även det den 6 januari, sågs av 9.000 personer, enligt MMS.

MTV:s vd Lars Mossing säger att han inte är bekymrad över de låga siffrorna.

- Vi har inte startat vår marknadsföring ännu. Våra förväntningar har inte varit så stora för den första veckan. Det viktigaste för oss är att tittarsiffrorna tar fart när lanseringskampanj startar, säger han.

Och kampanjen rullar ut på måndag, med filmer i de egna kanalerna och på bio, på webben samt utomhus.

- Har vi inte bättre siffror i slutet av januari börjar jag att bekymra mig, säger Lars Mossing.

Comedy Central distribueras via Boxer, Canal Digital, Comhem, Telia, Tele2, SPA, Borderlight, Otrum, IP Sweden och Hoist Group. Kanalen sänder endast 8 timmar om dagen, mellan 19:00-03:00. Kanalen har tidigare sagt att man framför allt är ute efter att ta manliga tittare mellan 20 och 49 år från TV6 och Kanal 9.

Linda Granath är kanalchef för Comedy Central.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.