Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mötesplats för marknadsförare får ny kostym

Publicerad: 21 Februari 2008, 07:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Creativesection.com är en mötesplats på nätet för köpare och säljare av marknadsföringstjänster. Företaget förbereder en internationell lansering och släpper nu en uppdaterad sajt på engelska där svenska reklammarknaden ska kunna nätverka med utländska aktörer.


- Syftet med sajten är att knyta samman köpare och säljare av kreativa tjänster. Vi vänder oss till allt från byråer och frilansare till marknadschefer, säger Fredrik Grahn, marknadsansvarig på Creative Section.

Första sajten kom upp i april 2006 och i dag har 600 företag lagt upp sig. Enligt Fredrik Grahn hade den gamla versionen av sajten omkring 10 000 unika besökare i veckan, men han hoppas på betydligt fler på den uppdaterade versionen.

- Byråer och frilansare är våra kunder och de betalar oss för att få finnas med i våra arkiv. En mindre del av intäkterna kommer också från annonser, säger Fredrik Grahn.

Den nya sajten är på engelska och har en .com-adress istället för .se som det var tidigare. Det ska förenkla kontakter mellan Sverige och omvärlden.

- Hittills har vi bara svenska kunder på sajten, men vi ska börja marknadsföra sajten utomlands. Vi börjar med Norden senare i vår, säger Fredrik Grahn.

Känner ni till några samarbeten som uppstått genom Creative Section?

- Vi har ingen statistik på det, men vi vet att sajten genererat en hel del stora uppdrag. I den nya versionen har vi också byggt ut våra arkiv och statistikverktyget så att företagen ska kunna se hur många som besöker deras profil och från vilken ip-adress besökarna kommer, säger han.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.