Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Morronzoo-spel kommunicerar Yoggi Yalla

Publicerad: 15 Maj 2008, 13:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Med start i dag följer Yoggi Yalla med Rix FM på turné som delsponsor. Under turnén blir det smakauditioner och deltagarna bjuds på ett mobilspel.


Bild på Yoggi Yalla Game. Arla har tidigare kört smakauditioner, där folk får rösta fram en ny smak, för varumärket Yoggi, men nu vill mejerijätten trycka lite extra på Yoggi Yalla som riktar sig till en yngre målgrupp kring 16-19 år.

- Vi vill komma ut i fler kanaler som vi inte har provat tidigare för att nå målgruppen. Vi har inte jobbat med Yoggi Yalla på ett par år, säger Inger Söderlund, pr-ansvarig på Arla.

Turnén stannar på 17 orter med start i dag i Stockholm. De som röstar i smakauditionen får dels en rabattkupong på Yoggi Yalla och dels ett mobilspel där utmaningen är att ta sig igenom en labyrint utan att bli fångad av Roger, Titti eller Gert från Rix Morronzoo. Dessutom kör Yoggi Yalla spotar på Rix FM under hela turnéperioden som slutar i Norrköping 20 augusti.

- Spelet är underhållning som vi bjuder målgruppen på. Vi satsar mycket på det här och hoppas att det ska öka kännedomen i målgruppen.

Bakom evenemanget står Knut Kommunikation, Dist och Carat. Spelet har tagits fram av Mobile Interaction.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.