Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mörnefält lämnar Manpower

Publicerad: 1 Oktober 2012, 07:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Joakim Mörnefält, marknads- och kommunikationsdirektör på Manpower, har sagt upp sig.


Joakim Mörnefält har jobbat på Manpower i tolv år. Nu väljer han att gå vidare.

– Jag började år 2000 som marknadschef, jag har suttit i ledningen i tio år och jobbat globalt i tre år, med alltifrån kreativa projekt till varumärkesstrategi, säger Joakim Mörnefält till dagensmedia.se, och fortsätter.

– För två år sedan kom jag tillbaka till Sverige, och då känns det som om cirkeln är sluten. Jag har gjort allt jag kan göra här och har därför börjat att fundera på nästa steg. Det är dags att ta det nu.

Joakim Mörnefält beskriver en lång resa, där Manpower har gått från att vara en liten ifrågasatt nationell spelare till att bli en global och trovärdig aktör på arbetsmarknaden.

– Under slutet av 90-talet och början av 00-talet hade vi en ifrågasatt affärsmodell. Med tiden har vi lyckats förändra bilden av hela branschen, med Manpower som marknadsledare. Det här visar att det går att förändra attityder, men att det tar tid. Värdet av konsekvent och långsiktigt arbete är det som jag tar med mig från Manpower.

Manpower ska i veckan gå ut och söka en efterträdare till Joakim Mörnefält. Han kommer att lämna över till den nya marknadsdirektören, därefter ska han söka nya utmaningar i yrkeslivet.

– Det viktiga för mig är att jag har roligt, att jag har ett driv och brinner för det jag gör. Jag kan tänka mig att starta eget eller jobba som anställd igen, om man hittar rätt match. Men jag har inte bråttom.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.