Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Morkman vinner Apollo

Publicerad: 31 Januari 2007, 06:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Researrangören Apollo väljer att jobba med reklambyrån Morkman och det nordiska nätverket Icom. Därmed tappar Sol Network kunden.


Apollo har de senaste fyra-fem åren jobbat tillsammans med Sol Network för att förändra bilden av arrangören från en Greklandsresebyrå till en fullskalig researrangör. Enligt Mats Dahlquist, marknadsdirektör för Kuoni i Skandinavien, där Apollo ingår, är det dags att ta in frisk luft.

- Vi vill ta ett nytt steg med Apollo. När vi väljer konsulter är en god förståelse för branschen det viktiga, därefter kommer den kreativa processen, säger Mats Dahlquist.

Morkman jobbar tillsammans med andra nordiska byråer i nätverket Icom Nordic. Apollo får dels ett nordiskt team med representanter främst från Morkman och danska Just Kidde, och dels blir det lokala team i Sverige, Danmark och Norge. Totalt kommer cirka 12-13 personer att jobba med Apollo.

- Det är en spännande utmaning att jobba med Apollo på nordisk nivå. Det är en drömkund, säger Uffe Just, vd på Just Kidde.

Apollo investerade förra året 83 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar. Researrangörens mediebyrå är Scream och pr-byrå är Edelman UFO.

Läs en längre version av artikeln i dagens utgåva av Dagens Media.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.