Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

More väljer Wenderfalck

Publicerad: 6 Februari 2009, 08:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

More Mobile Relations lämnar samarbetet med pr-byrån Mahir. Efter en pitch är det istället Wenderfalck som ska göra mobilmarknadsföringsbyrån känd i Sverige.


- Vi bjöd in fem byråer i en pitch och Wenderfalck var outstanding. De hade en väldigt bra koll på vår verksamhet och bra förståelse för hur man kan arbeta med pr på ett lite annorlunda sätt än i de traditionella kanalerna, säger Martin Edwall, vd för More Mobile Relations i Sverige.

Telenor startade More Mobile Relations i fjol och finns i de skandinaviska länderna. I maj köpte bolaget upp den svenska byrån 12snap-Lokomobil, specialiserad på mobilmarknadsföring.

- Vi har nyligen bytt namn till More och är fortfarande hyffsat okända. Wenderfalck ska etablera More på marknaden och arbeta med att föra fram det vi sysslar med - mobil marknadsföring, säger Martin Edwall.

Varför har den mobila marknadsföringen inte tagit fart i Sverige?

- Svenska annonsörer har varit ovanligt försiktiga. Storbritannien och Tyskland är mycket bättre på att utnyttja mediet. Men nu ser vi en förändring. Allt fler avsätter pengar för mobil marknadsföring. Dessutom har mediet utvecklats från sms-medium till att handla mer om bilder.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.