Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

More planerar expansion och namnbyte

Publicerad: 31 Oktober 2001, 08:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

More Group vill bli ett viktigt mediehus i Norden och letar efter radiostationer att köpa i Sverige. Utomhusföretaget byter troligen namn och döper om sig efter ägarkoncernen Clear Channel Communication.


Sedan tidigare äger More radiostationer i Danmark och Norge. Tanken är att

kunna erbjuda kunderna en kombination av radio- och utomhusreklam.

I Sverige är radiostationerna Wow och Lugna Favoriter till salu. Rickard

Hedlund, nyutnämnd Nordenchef för More, dementerar inte att det finns intresse

för radiostationerna.

- Vi har en uttalad strategi (att investera i radiostationer) och har varit med

tidigare (i affären) i alla fall.

Är ni fortfarande inne i affären?

- Det vill jag inte kommentera.

More har stora planer på att bli en tung medieaktör i Norden. Det figurerar

uppgifter i norska branschmedier kring att More ska bli en spelare i klass med

Schibsted inom några år.

- Vi har väldigt ambitiösa planer generellt. Vi inriktar oss på out of home

(utanför-hemmet-reklam), framförallt radio och utomhus. Men ser vi att det

finns tillväxtmöjligheter kan vi tänka bredare, vi har till exempel filmreklam

i Norge.

More smider också planer på att byta namn. Utomhuskoncernen har knappast byggt

sitt eget varumärke utan snarare byggt sina olika produktmärken. Troligen byter

More namn till ägarkoncernens, Clear Channel Communication.

När sker namnbytet och vad ska ni heta?

- Den frågan får vänta.

Hur länge då?

- Inte så jättelänge, säger Rickard Hedlund.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.