Moods marknadschef till Åhléns

2012-05-28 08:41 Henrik Widell  

Mood Stockholms marknadschef, Jonas Sandström, rekryteras till Åhléns där han får ansvar för ett nystartat affärsområde.

Området som Jonas Sandström ska driva heter ”Åhléns tjänster och erbjudanden” och är ett led i Åhléns strävan att bli nummer ett hos kvinnorna.

– Åhléns gör en stor nysatsning av alla sina varuhus där de uppgraderar hela konceptet. Vi har 9 miljoner besökare per år och genom den här nya satsningen vill nu att de ska trivas ännu bättre, säger Jonas Sandström.  

Vad exakt är det du ska göra på Åhléns?

– Det finns många olika anledningar till varför man väljer att handla där man gör, hårda värden som vilka varumärken man har är viktigt, men det finns också väldigt många mjuka värden som är viktiga, restaurangernas kvalitet, nya bröddiskar och, ja det finns väldigt mycket man kan göra.

Hur står sig Åhléns inom de områdena i dag tycker du?

– Åhléns har gjort en fantastisk resa men den har kanske bromsats upp lite på sistone. Kedjan känns väldigt modern men förpackningen behöver kanske uppdateras lite.

Henrik Widell

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt