Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Monster kör ut största kampanjen någonsin

Publicerad: 4 Februari 2008, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

I dag drar Monster igång den största kampanjen någonsin i företagets historia. Syftet är att utvidga Monsters varumärke till att omfatta mer än bara jobbsökande.


I helgen släpptes Monsters nya sajt. Tidigare har Monster främst varit en jobbsajt, men nu har nya funktioner lagts till för att hjälpa sökanden att planera sin karriär och få inspiration.

- Den nya generationen ser arbetet som en integrerad del av livet och inte som en separat del som många gjorde tidigare. Vi vill ta en plats för att även hjälpa till med karriärer, säger Stefan Rizvi, som nyligen tillträdde som marknadschef på Monster.

Monsters nya devis är Ditt nya liv kallar. Kampanjen ska gå i TV3, TV4, TV4 Plus, Kanal 5 och TV6. Dessutom blir det radio och webb. Kampanjen är framtagen centralt av BBDO New York och går i hela Skandinavien. Mediebyrå är Mediaedge CIA.

Exakt hur mycket kampanjen kostar vill inte Stefan Rizvi avslöja eftersom bolaget är börsnoterat.

- Första kvartalet 2007 gick vi också i tv. Den här mediebudgeten är 55 procent större.

Stefan Rizvi tillträdde som marknadschef i förra veckan. Han har jobbat på Monster sedan 2004. Den tidigare marknadschefen Henrik Ramstedt har valt att sluta för att gå vidare till nya uppdrag.

Se filmen här .

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.